استاندار آذربایجان شرقی: توسعه صنعتی شهرستان ها توسعه استان را سرعت می بخشد

 استاندار آذربایجان شرقی: توسعه صنعتی شهرستان ها توسعه استان را سرعت می بخشد

به گزارش اخترنیوز و به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع ستاد اقتصادی مقاومتی استان در شهرستان هشترود افزود: این شهرستان با موقعیت جغرافیایی مناسب مستعد توسعه و پیشرفت است.
وی، حمایت از واحدهای تولیدی را وظیفه همه مسئولان و مدیران دانست و از سرمایه گذاران علاقه مند خواست در شهرستان هشترود سرمایه گذاری کنند.
استاندار آذربایجان شرقی، قرار گرفتن این شهرستان در محور آزاد راه پیامبر اعظم (ص) را بهترین مزیت برای سرمایه گذاران و دسترسی به مراکز استان و تهران اعلام و اظهار کرد: هشترود برای رونق اقتصادی قابلیت تبدیل به شهر پرورش ماهی را دارد.
جبارزاده، دستور داد مجوزهای لازم برای احداث رستوران برای پذیرایی از تولید کنندگان و پرورش دهندگان ماهی در کنار آزاد راه پیامبر اعظم صادر شود.
وی بر رعایت مسائل زیست محیطی برای رفع موانع و مشکلات پالایشگاه نفت ارکان پارس هشترود تاکید کرد و گفت: برای رفع موانع این پالایشگاه باید ادارات ذیربط همکاری و تلاش کنند.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: شهرستان های هشترود و چاراویماق با توجه به قرار گرفتن در مسیر چند استان غربی جزء شهرستان های امن استان هستند.
جبارزاده با اشاره به آغاز هفته بسیج افزود: این هفته یادآور خاطره شهدا و بسیجیان مخلصی است که برای حفظ نظام، انقلاب و نانوس ملت از جان خود گذشتند.
وی گفت: همه باید روحیه بسیجی را برای به سرانجام رساندن اهداف انقلاب حفظ کنیم و در این جهت تلاش کنیم.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: با وجود اجرای 5 پایاب در سد سهند هشترود تاکنون حتی یکی از آن ها به اتمام نرسیده است.
سیدحمزه امینی، افزود: با پایان یافتن هر پایاب این سد برای 4 هزار نفر بطور مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود و هشترود از تولید تک محصولی گندم به تولید چند محصولی سوق می یابد.
به گزارش ایرنا وی خواستار رفع موانع پالایشگاه نفت ارکات پارس هشترود شد و یادآوری کرد: کلنگ احداث این پالایشگاه 5 سال پیش زده شده اما با مشکلات زیادی مواجه شده است.
امینی ادامه داد: در مرحله اول و دوم این پالایشگاه برای 280 نفر شغل ایجاد می شود و جوانان جویای کار منطقه از بیکاری نجات می یابند.
وی اطراف سد کلقان را مستعد پرورش ماهی و شیلات دانست و خواستار آبگیری این سد شد.
فرماندار هشترود نیز در این جلسه وجود زمین مناسب، آب، برق، گاز و تلفن و نزدیکی به آزاد راه پیامبر اعظم (ع) و مرکز شهر را از عمده مزایای شهرک صنعتی پروفسور هشترودی اعلام کرد و گفت: با هر سرمایه گذاری که بخواهد در این شهرستان و این شهرک سرمایه گذاری کند آماده عقد قرارداد هستیم.
حسن مستفید، ارائه بسته حمایتی به سرمایه گذاران این شهرستان شامل معافیت مالیاتی، تخفیف 50 درصدی بهای زمین های شهرک صنعتی و اولویت پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران مناطق محروم را خواستار شد.
وی اختصاص 5 میلیارد ریال تسهیلات فوق العاده برای تکمیل زنجیره تولید فرش در این شهرستان را خواستار شد.
مستفید ادامه داد: پست 400 کیلو ولت هشترود در سال 89 کلنگ زنی و در سال 93 مقرر شد در فاینانس عملیاتی شود اما هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
فرماندار هشترود تامین آب صنعتی مس آذران از آب خام انتقالی از سد سهند را خواستار شد و گفت: مرکز گردشگری قلعه ضحاک هشترود جزء هسته های کلیدی توسعه این شهرستان بوده که راکد مانده و توجه خاصی به آن نشده است.
مستفید، ثبت جهانی قلعه ضحاک و ایجاد امکانات لازم گردشگری در اطراف این قلعه را خواستار شد.
امام جمعه هشترود نیز در این جلسه خواستار حفظ و تقویت روحیه بسیجی مدیران شد و گفت: با روحیه بسیجی می توان بر مشکلات فائق آمد.
حجت الاسلام علی رحیمی، رفع موانع رمپ و روپ راه روستایی بیات به آزاد راه پیامبر اعظم (ص) را خواستار شد.
به گزارش ایرنا استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان هشترود از مرکز پرورش ماهی بابک در کنار آزاد راه پیامبر اعظم (ص)، کارخانه تولید قطعات خودرو فراسلی، شرکت صنایع پالایشی تولید انواع قیر و کارخانه آرد هشترود بازدید کرد.
جبارزاده، در این دیدار از نزدیک مشکلات سرمایه گذاران را بررسی و دستورات لازم را برای حل و رفع آن ها صادر کرد.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما