آغاز مرمت سرای "ایکی قاپیلی" بازار تبریز طی هفته جاری

آغاز مرمت سرای
مرتضی آبدار  ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: سرای "ایکی قاپیلی" بازار تبریز مورخ ۱۹ اردیبهشت ۹۸ دچار حریق و دالان های میانی و سقط فروشان درگیر آتش سوزی شدند، این حریق به همت آتش نشانان تلاشگر در کم از ۵ ساعت اطفا شده و مراحل رسیدگی به این بخش از بازار تاریخی تبریز بلافاصله پس از آن آغاز شد.
وی ادامه داد: پس از اتمام مراحل اطفا و لکه گیری و همچنین اعلام دلیل این حادثه ناگوار، کارشناسان پایگاه جهانی بازار و دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای انجام اقدامات اولیه مرمت این سرا و دالان های میانی و سقط فروشان در محل حاضر و نسبت به برآورد خسارات کالبدی و ارزیابی موارد مورد نیاز برای آغاز مرمت اقدام کردند.
آبدار با اشاره به اینکه مرمت سرای ایکی قاپیلی پس از عملیات آواربرداری، طی هفته جاری آغاز خواهد شد، ادامه داد: پس از اتمام عملیات آواربرداری توسط شهرداری تبریز، مرمت این سرا با مشارکت کسبه از هفته جاری آغاز و طی آن اقداماتی نظیر سبک سازی سقف، تقویت پایه‌ها، بازسازی قسمت های تخریب شده اعم از (طاق و گنبد) و تعمیر، مرمت و اجرای درب، پنجره و ... انجام خواهد شد.
وی در خاتمه با اشاره به اینکه جلسات متعددی با هیئت امنا بازار تبریز طی چند هفته گذشته برگزار شده است، گفت: طی هفته های گذشته جلسات متعددی با هیئت امنا بازار تبریز در راستای پیشبرد اهداف مرمتی و حفاظتی و همچنین بررسی مشکلات مطرح شده توسط کسبه تشکیل شد که به دنبال آن درصدد تامین نیازهای موجود و همچنین هماهنگی‌های لازم با اصناف و کسبه بازار برای حفاظت هر چه بیشتر از این میراث جهانی خواهیم بود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما