قلیچدار اوغلو: از سخنرانی اردوغان برای سالن خالی مجمع عمومی خجالت کشیدم

 قلیچدار اوغلو: از سخنرانی اردوغان برای سالن خالی مجمع عمومی خجالت کشیدم

رهبر حزب مردم جمهوری خواه ترکیه با انتقاد از سخنرانی اردوغان در سالن نیمه خالی مجمع عمومی سازمان ملل گفت: از سخنرانی اردوغان در برابر صندلی‌های خالی خجالت کشیدم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه جمهوریت، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه ترکیه با اشاره به سخنرانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در برابر صندلی‌های خالی سالن مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به عنوان یک شهروند ترکیه‌ با دیدن چنین صحنه‌ای خجالت کشیدم. اگر به هنگام سخنرانی وی رهبران جهان حضور نداشتند وی در برابر چه کسانی سخنرانی می‌کرد.

او افزود: یک رئیس جمهور ترکیه نباید در سازمان ملل در برابر صندلی‌های خالی سخنرانی کند. چنین سخنرانی نشان می‌دهد که دیگر جایگاهی برای ترکیه در جامعه بین المللی باقی نمانده است. چنین اتفاقی باعث ناراحتی همه ما می‌شود و ترکیه را در جایگاه بدی قرار می‌دهد.

همچنین وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به اخراج هزاران معلم در سراسر ترکیه پس از کودتای 15 ژوئیه در این کشور گفت: آنها به دنبال مجازات کسانی هستند که علیه سازمان وابسته به فتح الله گولن (روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه) در مبارزه به سر می‌برند. 11 هزار و 500 معلم به بهانه مشارکت در تروریسم اخراج شدند. اگر چنین مساله‌ای وجود داشت چرا این اقدام در گذشته انجام نگرفت. اگر با سیستم آموزشی مبارزه شود در این صورت نمی‌توان با کودتاچیان مبارزه کرد.

پس از سخنرانی اردوغان در سازمان ملل، عکس های منتشر شده از سخنرانی وی در سالن خالی مجمع عمومی در برابر صندلی های بدون مقامات خبرساز شد. عکس‌های منتشر شده از این اتفاق به سرعت در شبکه های اجتماعی باز انتشار یافت.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما