امام جمعه تبریز: غدیر، اقیانوسی عظیم و مواج است

امام جمعه تبریز: غدیر، اقیانوسی عظیم و مواج است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه غدیر برکه کوچک نیست، گفت: غدیر اقیانوسی عظیم و مواج است که ضرورت دارد همه از مفاهیم آن بهره‌مند شوند.

به گزارش اخترنیوز ، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: غدیر واقعه‌ای بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام است که نشانگر ولایت فقیه، حکومت اسلامی و رهبری جامعه دینی است.

وی با بیان اینکه غدیر بیانگر این نکته است که چه کسی شایستگی حکومت اسلامی را دارد، عنوان کرد: پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) رهبری حکومت اسلامی را برعهده داشتند و بعد ایشان نیز ائمه رهبری حکومت اسلامی را برعهده گرفتند، با این حال همواره عده‌ای بودند که با استقرار رهبری دینی در کشور اسلامی، مخالف بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: واقعه غدیر نشان داد که اثمه معصومین علاوه بر برخورداری از معنویات، رهبری حکومت اسلامی را نیز برعهده دارند و اکنون که در غیبت کبری به سر می‌بریم، این وظیفه بر عهده ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های رهبر کبیر انقلاب و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ولایت فقیه در کشور جاری شد و امروز در سایه رهبری ولی فقیه، کشور از اسیب‌های مختلف در امان است. دشمن درصدد ضربه زدن به ولایت فقیه است؛ چرا که با آمدن ولایت فقیه، منافع دشمنان از بین رفته و انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر نیز در حال گسترش است.

مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: مردم ایران با برکات وجود ولایت فقیه آشنا هستند و از این رو با جان و دل از ولایت فقیه محافظت می‌کنند و در این راه حاضرند جان خود را هم فدا کنند.

وی با بیان اینکه در آستانه شروع سال تحصیلی جدید قرار گرفته ایم، گفت: دانش آموزان باید در عرصه علم و اخلاقی بیش از گذشته تلاش کنند؛ چرا که آینده کشور به آنان وابسته است.

مجتهد شبستری با اشاره به همه پرسی هفته آینده اصلاحات قانون اساسی در جمهوری آذربایجان، گفت: اگر این همه پرسی در راستای توسعه آزادی باشد، مطلوب است، ولی اگر در راستای منافع شخصی، محدود کردن مردم و اعمال دینی آنان باشد، خطرناک است و مردم آذربایجان باید آگاهانه تصمیم بگیرند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما