با داد و بیداد نمی توان کشور را مدیریت کرد/ هر کسی جرات گفتن "نمی‌دانم" ندارد

با داد و بیداد نمی توان کشور را مدیریت کرد/ هر کسی جرات گفتن

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: با داد و بیداد نمی‌توان کشور را مدیریت کرد و باید با داشتن اطلاعات کامل، شفاف و دقیق این امر را انجام داد.

به گزارش اخترنیوز به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مسعود پزشکیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن عنوان کرد: بر اساس فرمایش رهبری، ارائه آمار غلط به مردم، گناه کبیره است.

وی با تاکید بر لزوم داشتن داده های کامل، دقیق و شفاف در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و ... گفت: اگر اطلاعات کامل و شفافی نداشته باشیم نمی توانیم مشکلات موجود کشور در حوزه های مختلف را رفع کنیم.

 وی در همین راستا اظهار کرد: اگر این مهم محقق شود هیچ شخصی جرات نمی‌کند که در جامعه اقدام به فساد، رانت خواری، رشوه و .. کند. سازمان‌های مبارزه با فساد، مبارزه با قاچاق و ... تشکیل داده ایم ولی با گذشت بیش از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم مشکلات این چنینی را حل نکرده ایم.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه سخنان خود اظهار کرد: داشتن اطلاعات و داده های شفاف باعث می شود که شاهد رشوه، فساد، رانت و ... در کشور نباشیم و جوانان غیرتمندانمان را نثار این مسائل نکنیم.

پزشکیان گفت:با سازمان درست کردن و داد و بیداد، نمی‌شود کشور را به نحو احسن مدیریت کرد. تنها راه مدیریت صحیح کشور، استفاده از اطلاعات شفاف و صحیح است وگرنه در درون مشکلات درجا می زنیم. همه باید بدانیم که برای حل تمامی مشکلات جامعه، هزاران راهکار وجود دارد و باید تلاش کرد که بهترین گزینه را برای حل مشکلات، انتخاب کرد.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مصاحبه اخیر خود با یکی از خبرنگاران محلی و انتشار برخی مطالب خلاف واقع از زبان وی گفت: با جرات و جسارت به این خبرنگار گفتم که اطلاعات تخصصی در این مورد ندارم. حتی به این فرد گفتم که FATF  یعنی چه؟ نتوانست جواب بدهد و گفتم وقتی چیزی را نمی دانی بحث نکن.

پزشکیان گفت: به جای اینکه وقتی می گویم "نمی دانم" برخی رسانه‌ها مسخره کنند، باید تلاش کنیم که فرهنگی در جامعه نهادینه شود که فقط هر شخصی در حوزه تخصص خودش اظهار نظر کند.

وی عنوان کرد: عده ای با پررویی هرچه تمام می‌گویند که هرچه آن ها می‌گویند صحیح و درست است و دوس ندارند که برخورد و رفتار علمی و تخصصی در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین ابراز کرد: در تمامی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا، مبدا و مقصد تمامی پول ها مشخص است. اگر می خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم باید خودمان را با اصول و سیاست های حقوق بین الملل وفق دهیم وگرنه سایر کشورها در عرصه بین الملل حاضر به همکاری و تعامل با ما نخواهند بود.

پزشکیان در همین راستا عنوان کرد: اگر این موضوع، تصمیم غلطی است باید شورای عالی امنیت ملی بررسی و نظرش را ارائه دهد وگرنه این موضوع، مصوب مجلس است و بر اساس همین امر، به دولت اجازه اجرای آن داده شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه در خصوص اظهارات اخیر آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در ارتباط با بی اطلاعی از ماجرای FATF گفت: کاری ندارم. هرچه می خواهد بگوید.

این مقام مسئول همچنین با انتقاد از منتقدین برجام گفت: باید منتقدین برجام به این سوال پاسخ دهند که اگر برجام نبود چه اتفاقی بر سر این کشور می افتاد؟ اگر رهبری، اجازه اجرای برجام را نمی دادند و این موضوع را تایید نمی کردند هیچ قدرتی جرات مذاکره و اجرای برجام را نداشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به افرادی که سند برجام را ذلت بار ترین سند در تاریخ جمهوری اسلامی ایران عنوان می کنند گفت: افرادی که چنین اظهاراتی می کنند به شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی، توهین کرده و بی اعتنا هستند.

پزشكيان با انتقاد از كسانى كه مشكلات را بر سر يكديگر مى اندازند گفت: تا زمانى كه به دنبال چنين كارهايى باشيم نمى توانيم مشكلات را رفع كنيم.اين قشر مى گويد من مقصر نيستم ديگرى مى گويد من مقصر نيستم و او مقصر است. پس در اين كشور چه كسى مقصر است.

وى افزود: عده اى در آستانه انتخابات رياست جمهورى، مى خواهند هركارى كه دولت انجام مى دهد را زير سوال ببرند. باز هم مى گويم منتقدين بگويند اگر برجام نبود، چه مى شد؟ تحريم ايران توسط آمريكا تازگى ندارد و اين كشور از زمان پيروزى انقلاب اسلامى، ايران اسلامى را تحريم كرده است.

وى با بيان اينكه به جرات مى گويم، برجام نفس ايران را باز كرد گفت: در سال هاى گذشته، حتى يك كشتى ايرانى نمى توانست در اسكله بنادر كشورهاى ديگر لنگر بيندازد و همچنين كشتى كشورهاى ديگر نيز نمى توانستند در بنادر ما لنگر بيندازند.

پزشكيان ابراز كرد: عربستان، گاز ايران به ارزش ٤٠٠ ميليارد تومان را روزانه مى برد. عراق، با استفاده از ميادين مشترك، گاز ما را مي برد. چرا همين منتقدين به چنين مسائلي پرداخت نمى كنند؟.

وى در ادامه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در ارتباط با ضرب و شتم خبرنگارى توسط نماينده اروميه در مجلس شوراى اسلامى عنوان كرد: انسان بايد از محدوده اخلاق، ادب و انصاف پا فراتر ننهد. برخورد با ديگران بايد قانونمندانه باشد نه سليقه اى.

وى همچنين با انتقاد از سوء استفاده برخى ها از تريبون هاى رسمى در جهت اهداف سياسى خود گفت: اينكه در يك تريبون، از هرچه آمد سخن گفته شود حاكى از جهالت است نه دانايى.

وى در بخشى از سخنان خود با بيان اينكه صدها بار گفته ام نه چپ هستم نه راست ادامه داد: اصلاحات را با تمام وجود قبول دارم ولى نسبت به اصول، اصولگراتر از اصولگرايانم .

پزشكيان در پاسخ به سوالى مبنى بر اينكه در انتخابات رياست جمهورى سال ٩٦ كانديدا مى شود يا نه عنوان كرد: قصدى براى كانديداتورى در انتخابات مجلس و رقابت با دكتر روحانى ندارم.

نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراى اسلامى با انتقاد از نوع برخورد با متهمين شوراى شهر تبريز گفت: بايد با اين افراد، قانونمند و محترمانه رفتار مى كردند و اطلاعات مورد نياز را جمع مى كردند و پس از اثبات جرم، متناسب با قوانين برخورد مى كردند.

پزشكيان همچنين در پاسخ به سوالى مبنى بر رفع حصر و رفع محدوديت هاى موجود از سيد محمد خاتمى، رييس دولت اصلاحات اظهار كرد: بايد در اين مورد هم حكم شفافى وجود داشته باشد. بايد پس از وجود اين حكم، متناسب با آن برخورد كرد وگرنه اين موضوع به عقده و گرهى باز نشده در جامعه تبديل خواهد شد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما