ارس پتانسیل تصاحب بازار کشاورزی روسیه را دارد

ارس پتانسیل تصاحب بازار کشاورزی روسیه را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جشنواره انار و انجیر در نوردوز گفت: منطقه آزاد ارس با وجود نیازهای اصلی برای توسعه صنعت کشاورزی و موقعیت جغرافیایی منحصربفرد، پتانسیل تصاحب بازار کشاورزی روسیه را دارد.

به گزارش اخترنیوز ، «محسن خادم عرب باغی» در این آئین با تأکید بر ضرورت نهادینه‌سازی علوم کشاورزی نوین، گفت: برای حضور در صحنه رقابت اقتصادی در عرصه کشاورزی و تصاحب بازارهای بزرگی هم‌چون روسیه، باید استانداردهای بین‌المللی کاشت، داشت و برداشت رعایت شود.

وی افزود: معضل اصلی محصولات کشاورزی ایران تولید به روش‌های سنتی و نبود زیرساخت‌های حمل و نقل مدرن است.

وی با بیان این‌که آب ‌و ‌هوای مناسب، خاک حاصلخیز و آب فراوان نیازهای اصلی صنعت کشاورزی است، خاطرنشان کرد: نیازهای اصلی صنعت کشاورزی در این منطقه وجود دارد و باید با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده، گام‌های موثری برای توسعه و رونق این صنعت برداشته شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس در این مراسم از اختصاص 2500 میلیارد ریال بودجه از محل رودخانه‌های مرزی به دشت هادیشهر خبر داد.

«محمد حسن‌نژاد» با اعلام این خبر افزود: در حالی‌که کل بودجه شهرستان جلفا 60 میلیارد ریال بوده و در 10 سال گذشته 570 میلیارد ریال برای پروژه آب ارس و دشت هادیشهر اختصاص یافته بود، امسال این رقم 40 برابر شده است.

وی هم‌چنین وجود منطقه آزاد ارس را نعمتی بزرگ برای آبادانی منطقه دانست و گفت: اختصاص 2000 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد ارس برای پروژه‌های مختلف عمرانی، زیربنایی، انرژی، حمل و نقل و سایر زمینه‌ها موجب شده شهرستان جلفا چهره‌ای بسیار متفاوت نسبت به شهرهای دیگر داشته باشد.

حسن‌نژاد با ابراز امیدواری برای آغاز عملیات اجرایی فرودگاه ارس، خواستار اختصاص بودجه به پروژه‌های مناطق جدید الحاق شده به ارس شد و گفت: با وجود مشکل قانونی برای اختصاص بودجه ملی به پروژه‌های عمرانی و راهسازی بین مناطق منفصل در مناطق آزاد و الحاق هادیشهر، هرزندات، ایری و سیه رود به ارس، تأمین بودجه این پروژه‌ها برعهده سازمان منطقه آزاد ارس خواهد بود.

وی بر همکاری برای راه‌اندازی معدن مسجد داغی دانست و گفت: پیمانکار معدن مسجد داغی با 25 هزار میلیارد ریال برنده مناقصه این پروژه شده و باید با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های اقتصادی و اشتغالزایی در این منطقه باشیم.

چهارمین جشنواره انار و اولین جشنواره برداشت انجیر در مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد. شهرستان جلفا دارای 200 هکتار باغات انار و 37 هکتار باغ های انجیر می باشد

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما