مدیریت کنگره حج باید از دست آل‌سعود خارج شود

مدیریت کنگره حج باید از دست آل‌سعود خارج شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: باید همه‌ی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی جهان هم اراده شوند و مدیریت کنگره‌ی عظیم حج را از دست آل‌سعود خارج کنند.

به گزارش اخترنیوز ، آیت‌الله «محسن مجتهد شبستری» در خطبه‌های نماز عید قربان اظهار کرد: باید کمیته‌ی حقیقت‌یاب در خصوص حوادث منا تشکیل شود و در این زمینه باید وزارت خارجه کشورمان پیشگام شود.

وی افزود: دولت‌ها و علمای کشورهای اسلامی نباید یقه‌ی آل‌سعود را ول کنند و ضرورت دارد مدیریت کنگره‌ی حج را از دست آن‌ها خارج کنند، چون تاکنون بارها شاهد دشمنی‌ها و سوءمدیریت‌های این رژیم منحوس بوده‌ایم، چه در حوادث سال 66، چه در حادثه‌ی سقوط جرثقیل و چه در از دست رفتن 7000 نفر از حجاج در حادثه‌ی منا. بیت‌الله الحرام، متعلق به همه‌ی ملت‌های مسلمان است و مانند آثار باستانی نیست که مختص یک کشور باشد، خداوند به آن لقب بیت آزاد را داده است، بنابراین نباید این خانه‌ی امن محصور در دست یک رژیم ظالم باشد.

امام جمعه تبریز گفت: حکام آل‌سعود با الهام از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و آمریکا، در حج امسال مانع از شرکت کشورهای اسلامی ایران، یمن و سوریه شدند. آن‌ها با دلارهای نفتی از آمریکا سلاح می‌خرند و به‌وسیله‌ی آن در کشورهای اسلامی دست به کشت و کشتار می‌زنند و جالب این جاست که نام خود را خادم حرمین گذاشته‌اند و در مقابل، جامعه‌ی جهانی نیز در خصوص این ظلم‌ها سکوت کرده‌اند.

وی در ضمن دعوت مردم برای شرکت در مجالس بزرگداشت شهدای منا در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: شرکت در این مراسم علاوه‌بر ادای احترام به این شهدا، نشان دادن اعتراض به آل‌سعود است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما