آبگیری سد عمارت تا پایان سال 96

آبگیری سد عمارت تا پایان سال 96

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به این‌که سد عمارت در دوسال گذشته به 50 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است، گفت: این سد تا پایان سال 96 آبگیری می‌شود.

به گزارش اخترنیوز ، «داوود نجفیان» در جریان بازدید خبرنگاران اردبیل از پروژه احداث سد عمارت شهرستان گرمی با اشاره به این‌که بیش از 500 نفر به‌صورت مستقیم در عملیات این سد مشغول هستند، خاطرنشان کرد: سد عمارت گرمی به‌عنوان بزرگ‌ترین سد خاکی در دست اجرای شمال‌غرب کشور است که عملیات اجرایی و مطالعه آن از 16 سال پیش آغاز شده بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال 93 در لایحه‌ای  این طرح در ردیف طرح‌های مرزی قرار گرفت و هم‌اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، اگر این طرح در ردیف پروژه‌های مرزی قرار نمی‌گرفت تکمیل آن باید مسیر طولانی را طی می‌کرد.

وی تصریح کرد: در سفر هیئت دولت به استان اردبیل و با ارائه طرح توجیهی که به مقام معظم رهبری ارائه شده بود مبلغ 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های بزرگ مرزی در استان اختصاص یافت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به این‌که در دو سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان برای سد عمارت گرمی اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: امسال نیز 100 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است امیدواریم با فعالیت مستمر بتوانیم تا پایان سال این مبلغ را جذب کنیم.

نجفیان با بیان این‌که حدود 400 میلیارد تومان برای تکمیل سد عمارت شهرستان گرمی نیاز بود، یادآور شد: با مرزی شدن این طرح در سال 93 حدود 90 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص یافت و این در حالی بود که در 9 سال گذشته فقط 45 میلیارد تومان برای این طرح منابع مالی در نظر گرفته شده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: با بهره‌برداری از سد عمارت گرمی 13 هزار هکتار اراضی پایاب این سد مورد استفاده قرار می‌گیرد بطوری‌که با بوجود آمدن این نعمت بزرگ در منطقه باید کوشش کنیم منطقه از بن‌بست در آمده و بحث کشاورزی که اولویت اصلی این سد است در این منطقه از سنتی به صنعتی تبدیل شده و در کنار آن صنایع و واحدهای صنعتی و بسته‌بندی  برای تبدیل محصولات کشاورزی بوجود بیاید.

به گزارش ایسنا، سد عمارت حدود 80 کیلومتری شهر گرمی واقع شده و عملیات اجرایی این سد از 16 سال پیش آغاز شده است.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما