معاون صدراعظم آلمان: ترکیه به شدت درحال فاصله گرفتن از اروپاست

 معاون صدراعظم آلمان: ترکیه به شدت درحال فاصله گرفتن از اروپاست

معاون صدراعظم آلمان با انتقاد از سیاست‌های آنکارا گفت که ترکیه به شدت در حال فاصله گرفتن از اروپاست.

به گزارش اخترنیوز، به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان گفته است: آلمان و اتحادیه اروپا نباید تحت هیچ شرایطی از تهدیدهای ترکیه درباره مذاکرات برای سفر بدون ویزای شهروندان ترکیه بهراسند.

وی در جریان سفر به شمال آلمان ادامه داد:‌ اینکه آزادی ویزا باشد به خود دولت ترکیه بستگی دارد.

آزادی ویزا یکی از پیشنهادهای دولت ترکیه به اتحادیه اروپا درمقابل کمک به حل بحران مهاجرت در اروپاست.

اظهارات معاون صدراعظم آلمان پس از آن صورت گرفت که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه هشداد داد، اگر شهروندان ترکیه نتوانند از آزادی ویزا تا اکتبر سال جاری میلادی استفاده کنند، آنکارا دیگر به توافق مهاجرت با اتحادیه اروپا پای بند نمی ماند.

گابریل همچنین درباره کودتای اخیر ترکیه و سرکوب گسترده پس از آن صحبت کرد و گفت:‌ کشوری که به دنبال راهی برای از سرگیری حکم اعدام است،‌ به شدت از اروپا دور می شود و فاصله می گیرد.

تنش ها میان آلمان و ترکیه در روزهای اخیر شدت گرفته است. روز دوشنبه، ترکیه دیپلمات ارشد آلمان را برای بررسی پیامدهای ناشی از راهپیمایی روز یکشنبه در کلن آلمان احضار کرد.

دادگاهی در المان دستور داد که رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه حق سخنرانی در جمع هزاران هوادار خود در کلن را که قرار بود از طریق ویدئو باشد، ندارد؛ تصمیمی که باعث خشم آنکارا شد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما