خبرنگار جنجالی استان دستگیر شد

خبرنگار جنجالی استان دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تریبون ۲۴،محمد جعفری خبرنگار جنجالی استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر دیروز ۴ شهریور دستگیر شد

 

بر اساس اعلام قاضی پرونده ی این خبرنگار جنجالی،محمد جعفری به دلیل شکایت سازمان زیبا و منظر سازی شهرداری کلانشهر تبریز راهی زندان تبریز شد است.

 

طبق مدارک و مستندات به دست آمده،محمد جعفری پس از کشف مدارک مربوط به اختلاص ۲۰ میلیارد تومانی سازمان مذکور و سعی در انتشار آن و آگاهی بخشی به آحاد مردم در فضای مجازی ،با شکایت سازمان زیبا منظر شهرداری تبریز رو به رو می گردد و دادگاه وی بصورت ضرب الاجل و در همان روز و ۲ ساعت پس از دستگیری اش برگزار می شود.

 

قاضی پرونده از حکم سنگین ۷ سال حبس و پرداخت یک میلیارد ریال جریمه برای این خبرنگار خبر داده است.

 

حال اینکه وکیل مدافع محمد جعفری در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی تریبون ۲۴ گفت:محمد جعفری به وظیفه قانونی خود عمل کرده است و خبرنگار باید نسبت به آگاهی بخشی جامعه و برملا سازی فساد های اداری تلاش کند.

 

سعادتی،وکیل خانوادگی محمد جعفری که یکی از وکلای نامی و کاربرد استان است اظهار داشت:این دادگاه بصورت غیر قانونی جلسه رسیدگی به پرونده موکل بنده را برگزار کرده است که نه من و نه حتی اعضای خانواده ایشان در جلسه حضور نداشته ایم.

 

وقتی چرایی صدور حکمی به این سنگینی را از سعادتی جویا شدیم گفت:محمد جعفری خودش دانشجوی دکتری حقوق است و می داند چگونه باید چه کاری انجام دهد،وی در این جلسه کلمه ای به زبان نیاورده است و از اول تا آخر جلسه رسیدگی به پرونده خواستار حضور بنده بعنوان وکیل ایشان در جلسه را بوده است که یا مخالفت قاضی رو به رو گشته است و این امری غیر قانونی است.

 

سردار جعفری پدر محمد جعفری نیز در گفتگویی تلفنی با خبرنگار ما اظهار داشته است:محمد همیشه در مقابل فساد ایستاده است و این را بارها نشان داده است که همگان بر آن آگاهیم.

 

وی در خصوص رای صادره فرزندش نیز گفت:ما تقاضای تجدید نظر داده ایم و فردا نیز خودم شخصا پس از حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیدار با مدیر مطبوعات و خبرنگاران این وزارت به دیدار مقام معظم رهبری خواهم رفت زیر اگر یادتان باشد سال ۹۲ نیز دخالت مستقیم مقام معظم رهبری باعث آزادی محمد از زندان و شکسته شدن حبس ۱۲ ساله او بود

 

شایان ذکر است محمد جعفری در سال های ۹۰ و ۹۱ عنوان جنجالی ترین خبرنگار استان و در سال ۹۲ پس از افشاگری فساد مالی شورای شهر تبریز عنوان جنجالی ترین خبرنگار کشور را کسب کرده است.

 

خانه مطبوعات و رسانه ها و خبرنگاران استان نیز پیگیر این نا عدالتی خواهند بود و مرد روزهای سخت خبر استان را تنها نخواهند گذاشت.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما