عشق نسلی که امام را ندیده اند

عشق نسلی که امام را ندیده اند

شور و شوق وصف نشدنی دانش آموزان ابتدایی مراغه در اولین روز از دهه فجر با نوای دسته جمعی خمینی ای امام، بهمن 57 را به یادها می آورد که سربازان خمینی (ره) به ندای رهبرشان لبیک گفته و پیمان نامه خونین شهادت را امضا کردند. 
دانش آموزان این شهر این را می دانند که باغبان لاله ها امام مهربان بود و 12 بهمن هرسال امام راحل دوباره بر بال ملائک به دیدارمان می آید و کوچه های باغمان را پر از نسترن و نیلوفر می کند.
نواخته شدن زنگ مدرسه توسط مادر پیری که فرزند معلمش را در راه انقلاب فدای اسلام کرده است نیز پیام دیگری برای نسل جدید است. 
دانش آموز پایه ششم ابتدایی امام را دوست دارد و با گل باران تمثال ایشان می گوید: ما امام را ندیده ایم ولی دوستش داریم. 
مریم صبوری می افزاید: امام خمینی (ره) رهبر مستضعفان و محرومان بود و همیشه بر خدمت به قشر محروم جامعه تاکید داشت. 
دانش آموز دیگر دبستان فاریابی می گوید: سه سال است که من دهه فجر را در مدرسه جشن می گیرم و خاطرات خوبی برایم در این روزها رقم می خورد.
مائده الهی می افزاید: ما می دانیم که انقلاب اسلامی در سال 57 به رهبری امام خمینی (ره) پیروز شد تا کشور ما پیشرفت کند. 
وی با اشاره به سریال معمای شاه می گوید: از وقتی این سریال را می بینم بیشتر با امام و انقلاب آشنا شده ام و محبتم به امام بیشتر می شود. 
معلم دوره ابتدایی مدرسه آینده سازان یک نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: دانش آموزان مهمترین امانت انقلاب اسلامی در دستان ما هستند که باید به بهترین وجه تربیت شوند و با حفظ ارزش های ایرانی اسلامی آینده را بهتر از گذشته بسازند.
اکرم امام زاده می افزاید: آموزش و پرورش به ویژه معلمان در انتقال باورها، هنجارها، ارزش های انقلاب اسلامی و در حالت کلی انتقال فرهنگ انقلاب از نسلی به نسل دیگر نقش مهمی ایفا می کنند.
مادر شهید محمدتقی نصرتی آذر نیز شهادت در راه انقلاب، اسلام و قرآن را بزرگترین آرزوی پسرش عنوان می کند و می گوید: برای من افتخار بسیار بزرگی است که فرزندم در راه انقلاب و اسلام به شهادت رسیده است.
وی ادامه می دهد: انقلاب اسلامی به ما عزت داد و باید در حفظ این دستاورد همه تلاش کنند. 
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بزرگ‏ ترین تحول جهانی قرن بیستم به وقوع پیوست.
جلیل اسلامی افزود: بنیانگذار این انقلاب با قیام خود، غرور ملت‏ های مستضعفی را که سالیانی مدید مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنان باز گرداند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مراغه نیز گفت: نقش دانش آموزان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مشهود بود. 
حجت الاسلام علی امیری افزود: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد.
وی تاکید کرد: پاسداری از ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد نهادهای دولتی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جدید مهم و ضروری است. /منبع : ایرنا

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما