فرمانده عملیات موصل: سلاح‌های دقیقی برای حفاظت از جان غیرنظامیان داریم/ داعش در وضعیت بدی است

 فرمانده عملیات موصل: سلاح‌های دقیقی برای حفاظت از جان غیرنظامیان داریم/ داعش در وضعیت بدی است

فرمانده عملیات آزادسازی موصل اعلام کرد که داعش در وضعیت بدی قرار دارد و این گروه به دلیل تنگ شدن عرصه بر آن از سوی نیروهای فدرال، فرار به منطقه جزیره غربی را آغاز کرده است.

به گزارش اخترنیوز، نجم الجبوری، فرمانده عملیات آزادسازی موصل در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفت: دشمن در حال فرار از شهر موصل است؛ به ویژه که درک کرده محاصره بر آن کامل می‌شود و تنها  گذرگاه در مقابل آن نیز به صورت کامل بسته خواهد شد.

وی افزود: مناطقی وجود دارند که داعش از آنجا نفوذ پیدا می‌کند به ویژه آن مناطقی که میان فرودگاه تلعفر (تحت کنترل نیروهای بسیج مردمی) و مناطق تحت کنترل پیشمرگ‌ها یعنی از تلعفر تا مناطق سنجار و الزمار هستند. چند روز بعد این منطقه کاملا بسته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: داعشی‌ها همواره از خانواده‌های ساکن موصل به عنوان سپرهای انسانی برای فرار خود از این منطقه به سمت غرب استفاده می‌کنند. ارتباطی نیز با خانواده‌ها در شهر موصل برقرار است و کانال‌ها کم کم گسترده‌تر می‌شود و این روند برای نیروهای نظامی در پیشروی‌شان بسیار مهم است.

الجبوری گفت: ساکنان به ما گفته‌اند که افراد مسلح داعش در دستپاچگی به سر می‌برند و قابلیت آنها در نبرد دچار تضعیف شده است و اراده آنها بسیار فروپاشیده است.

وی افزود: مشکل اصلی در موصل جمعیت بسیار ساکنان این شهر است و این مساله ایجاب می‌کند که بخش‌های نظامی و نیروهای هم‌پیمان به صورت آرام و با احتیاط شدید حرکت کنند و زیاد بودن جمعیت به نیروها اجازه استفاده از سلاح‌های سنگین را نمی‌دهد.

الجبوری گفت: حیدرالعبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داده است از سلاح‌های سنگین همچون توپخانه استفاده نشود و فقط برای جلوگیری از کشته شدن انسان‌های بی‌گناه از سلاح‌های دقیق و پیشرفته استفاده شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون روند تمایز میان افراد بی‌گناه با حامیان داعش گفت: پایگاه اطلاعاتی پیرامون افراد وابسته به داعش در نزد دستگاه امنیتی وجود دارد همچنین ساکنان محلی در شناسایی برخی از حامیان داعش کمک می‌کنند. بخشی از اعضای داعش با آوارگان به مناطق دیگر نفوذ می‌کنند و بخش دیگر خود را تحویل دستگاه‌های امنیتی می‌دهند و بخش سوم نیز در هنگام رویارویی‌ها بازداشت می‌شوند.

فرمانده عملیات آزادسازی موصل تاکید کرد که آزادسازی این شهر در سال میلادی جاری صورت خواهد گرفت.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما