سفر به زیستگاه زاغ بور را از دست ندهید!

 سفر به زیستگاه زاغ بور را از دست ندهید!

رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود گفت: بيش از 10 اقامتگاه بوم‌گردي در روستاي قلعه بالاي بخش بيارجمند شاهرود برای برگزاري جشنواره‌هاي گردشگري راه‌اندازي شده است.

به گزارش اخترنیوز، «حمیدرضا حسنی» در حاشيه برگزاري جشنواره سفر به زيستگاه زاغ بور، افزود: برگزاري جشنواره سفر به توران در بهار و جشنواره سفر به زيستگاه زاغ بور در اواخر تابستان و پاييز سال‌هاي اخير و ورود مسافران و گردشگران به اين مناطق و معرفي اين جاذبه‌ها، باعث شده است تا افراد محلي اقدام به برپايي اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي كنند.

وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون دو اقامتگاه بوم گردي در رضاآباد خارتوران نيز فعال است، گفت: اين جشنواره‌ها نقش موثري در معرفي قابليت‌هاي گردشگري بخش بيارجمند داشته و زمينه جذب گردشگران خارجي را نيز فراهم كرده‌اند و بر اين اساس، سالانه 50 گردشگر خارجي از قلعه بالا بازديد مي‌كنند.

حسنی، يكي ديگر از نقاط قوت برگزاري اين جشنواره‌ها را معرفي و عرضه صنايع دستي و سوغات مناطق روستايي عنوان كرد و افزود: اين جشنواره‌ها در اشتغال‌زايي و افزايش توان اقتصادي روستائيان نقش موثري دارند.

وي گفت: برگزاري اين جشنواره‌ها باعث شده، علاوه بر جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها، روند بازگشت روستائيان از شهرها به زادگاه خود افزايش يابد.

حسنی تعداد بازديدكنندگان از جشنواره سفر به زيستگاه زاغ‌بور را بيش از 300 نفر اعلام كرد و گفت: علاوه بر بازديد از جاذبه‌ها، بسياري از سوغات و صنايع دستي روستاهاي منطقه از جمله سوزن دوزي روستاي قلعه بالا، گليم رضا آباد، برگه زردآلو، مرباي انجير، انار، انواع رب و ترشيجات و ... به طور قابل توجهي به فروش رفت.

رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود با تاكيد بر اينكه اثرات جشنواره يك روزه نيست و در بلند مدت اثر مثبت خود را نشان مي‌دهد، افزود: افزايش تعداد اقامتگاه‌هاي بومي، اشتغالزايي، افزايش گردش مالي در مناطق روستايي، احياي صنايع دستي و هنرهاي بومي از جمله مزاياي بلند مدت برگزاري اين جشنواره هاست.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما