پرداخت نخستین مبلغ ساخت نیروگاه بوشهر به روسیه تا اواخر سال

پرداخت نخستین مبلغ ساخت نیروگاه بوشهر به روسیه تا اواخر سال

بنابر اعلام یک مقام شرکت روس اتم، ایران قرار است نخستین مبلغ ساخت راکتور 2 نیروگاه هسته‌ای بوشهر را تا اواخر سال جاری به روسیه تحویل دهد.

به گزارش اخترنیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات روسیه و ایران روز شنبه مراسم کلنگ‌زنی آغاز ساخت واحد دو نیروگاه هسته‌ای بوشهر را برگزار کردند. هم‌زمان با این مراسم دو طرف یک پروتکل را امضاء کردند.

سورن آمبارتسومیان، رییس وبسایت شرکت اتم استوری اکسپرت به خبرنگاران در مورد این پروتکل گفت: این پروتکل شرایط آغاز ساخت واحد 2 این نیروگاه و به حساب واریز شدن پرداخت‌های ایران را مشخص می‌کند؛ پرداخت‌ها از اواخر سال‌جاری و در چند نوبت پرداخت خواهد شد.

قرارداد ساخت راکتور دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر در نوامبر 2014 میان ایران و روسیه به امضا رسید.

نیروگاه هسته‌ای بوشهر شامل دو راکتور هسته‌ای مدل VVER- 1000 خواهد بود که نسل اولیه‌ی آن در دهه 60 میلادی در روسیه ساخته و طراحی شد.

هم اکنون این راکتورها از شناخته شده‌ترین‌ها در سطح جهان هستند به‌طوری که هم اکنون 34 راکتور فعال از این مدل در سرتاسر جهان فعال هستند.

قرار است ساخت راکتور 2 نیروگاه هسته‌ای بوشهر در 10 سال با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد دلار انجام شود.

به گزارش ایسنا؛ یک مقام دیگر روس اتم پیش‌تر گفت که احتمالا ساخت راکتور 2 بوشهر تا نیمه دوم سال 2019 آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما