عذرخواهی فراکسیون امید از جامعه خبری/رئیس مجلس موضوع را پیگیری کند

عذرخواهی فراکسیون امید از جامعه خبری/رئیس مجلس موضوع را پیگیری کند

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن درگیری نماینده ارومیه با یک خبرنگار در مجلس از جامعه خبری عذرخواهی کرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی رئیس و هیات رئیسه مجلس شد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما در کشوری هستیم که با افتخار از امنیت کشور صحبت می‌کنیم و به برکت نظام جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور منطقه هستیم. کسی نباید به خود اجازه دهد که این احساس امنیت را خدشه‌دار کند تا جایی که  یک خبرنگار در خانه ملت احساس امنیت نکند.

سخنگوی فراکسیون امید با بیان اینکه این فراکسیون درگیری نماینده ارومیه با یک خبرنگار را محکوم می کند و بابت این اتفاق جامعه خبری عذرخواهی می کند ادامه داد: اینکه یک نماینده به راحتی به شرافت و ناموس جمعی از هم‌وطنان بی‌حرمتی کند و  بخواهد تنها یک قوم و منطقه را مدافع حیثیت ملت بداند، هتک حرمت و دامن زدن به قومیت گرایی و تفرقه است و به انسجام ملی لطمه می‌زند. ملت ایران  ترک، کرد، لر، عرب، بلوچ، فارس و ...از سال ها پیش در برهه های حساس پشت هم ایستاده‌اند و از شرف و حیثیت ملت دفاع کردند.

پارسایی یادآور شد: گاهی اگر کسی از مردم دفاع نکند، منتی نگذارد و باعث ایجاد تفرقه بین مردم هم نشود، بیشتر به نفع کشور است. حتماً آذری زبانان هم این ادبیات را نمی پسندند و خود را جدای از سایر قومیت‌ها و مردم نمی‌دانند. همه اقوام اعضای یک پیکرند و قرن‌ها هم‌زیستی مسالمت آمیزی در مرزهای ایران داشته اند لذا نباید اجازه دهیم که با طرح چنین اظهاراتی به اتحاد انسجام ملی لطمه وارد شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: نمایندگان  قوه مقننه که به گفته امام راحل در راس امور است باید در کنار سایر قوا به حفظ امنیت کشور کمک کنند نه اینکه در بین قشر حق طلب خبرنگار احساس ناامنی ایجاد و آنها را هتک حرمت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی تمامی جناح‌های سیاسی کشور از چپ و راست و قومیت‌ها و جوامع مختلف پشت در پشت هم از مرزهای کشور دفاع کردند، گفت: کسی نمی‌تواند شهدای جنگ تحمیلی را به اسم خود مصادره کند چراکه این کار بی‌حرمتی به شهداست.

پارسایی با تاکید بر لزوم پرهیز ایجاد شکاف بین قومیت‌های مختلف تصریح کرد: فراکسیون امید این اقدام را محکوم می کند و انتظار می‌رود هیات رئیسه و رئیس مجلس این موضوع را پیگیری و به صورت شفاف در این زمینه موضعی اتخاذ کنند تا بار دیگر شاهد این اتفاقات نامیمون که موجب سوءاستفاده دیگران می شود، نباشیم. ضمناً منتظریم ببینیم دوستان اصولگرا که آقای مطهری را متهم می‌کنند آب به آسیاب  رسانه‌های دشمن می‌ریزد، چه واکنشی به این اتفاق نشان می‌دهند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما