روستای فاقد پزشک نداریم/مجلس برای سلامت منابع پایدار تعریف کند

روستای فاقد پزشک نداریم/مجلس برای سلامت منابع پایدار تعریف کند

‌وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نماز جمعه، این کانون وحدت باید مظهر بازگویی موفقیت‌های دولت جمهوری اسلامی باشد.

‌به گزارش اخترنیوز ، سیدحسن هاشمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: نمازهای جمعه میراث دولت جمهوری اسلامی است، البته دولت به معنی کلی کلمه؛ چراکه اگر دولت جمهوری اسلامی برپا نشده بود در کشور اثری از نماز جمعه نبود.
 
وی با تاکید بر این که این کانون وحدت باید مظهر بازگویی موفقیت‌های دولت جمهوری اسلامی باشد، اظهار کرد: از تریبون‌های نماز جمعه علاوه بر دعوت به تقوا و پرهیزگاری باید دستاوردهای این انقلاب تبیین شود. دولت که در هفته آن قرار داریم، عمل و اقدام آن نافذ نیست مگر این که به تایید مقام معظم رهبری برسد. از این جهت ما دولت را اسلامی می‌دانیم  و همواره باید از همه تریبون‌ها مورد  حمایت باشد، چون برآمده از رای مردم است و اعضای کابینه آن هم به واسطه مجلس برآمده از رای مردم هستند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که کار اجرایی بسیار سخت است، افزود: مملکت‌داری، کار ساده‌ای نیست، به ویژه در حوزه اجرایی که توقعات زیاد است و برخی از این توقعات بجا و برخی نابجا است، معمولا کاندیداهایی که به میدان می‌آیند، وعده‌هایی می‌دهند که بعضا خارج از توان اجرایی است و این خود مصیبتی برای کشور است و گاهی حلاوت و شیرینی خدمات را از بین می‌برد.

هاشمی با اشاره به انتخاب روحانی در خرداد ماه سال 92 توسط مردم تصریح کرد: باید خدا را شکر کنیم که دولت امروز جدای از مردم نیست و در متن مردم قرار دارد. جمهوری اسلامی بالاترین موهبتی است که خدا به ما ارزانی داشته و نباید با گفتار و رفتار نسنجیده و رفتار ناشایست باعث خدشه و آسیب به آن شویم، چرا که ما مثل ماهی هستیم که در دریاییم و قدر آن را کمتر می دانیم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دولت یکی از وجوه خدمت خود را سر و سامان بخشیدن به وضعیت اقتصاد کشور گذاشت، افزود: فراموش نکنید نرخ تورم 43 درصدی را که امروز بعد از 25 سال تک رقمی شده است. این مساله به معنی ارزانی نیست، ولی اگر قرار بود همان روند ادامه پیدا کند باید هر سال 40 درصد افزایش قیمت می‌داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نرخ رشد اقتصادی از منفی 8 درصد به 4.4 درصد اظهار کرد: این به معنی یک تحول بزرگ است، کشورهای اطراف ما به دلیل کاهش قیمت نفت مجبور به استقراض شدند و رشد منفی پیدا کردند، اما رشد اقتصادی ما مثبت شده است.

وی با اشاره به این که سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به 45 برابر افزایش پیدا کرد، گفت: امیدواریم در پرتوی تلاش‌ها این مساله به اشتغال کشور نیز کمک کند. چرا که دولت در هر هفته هشت ساعت جلسه اقتصادی و رئیس جمهوری در هر هفته دو نوبت با کارشناسان اقتصادی نشست هایی برگزار می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه برای منفی نشدن اشتغال باید سالانه بین 650 تا 850 هزار شغل جدید ایجاد کنیم، گفت: این یکی از سخت‌ترین کارهایی است که دولت باید نسبت به آن اهتمام ورزد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برای  2500 روستا  آبرسانی فراهم شده است، گفت: همچنین برق چهار میلیون خانوار تامین شده، در حالی که جناب آقای چیت‌چپیان در سال 92 و اوایل 93 در جلسات هیات دولت هشدار می‌دادند که ممکن است در برخی از مناطق قطعی برق داشته باشیم ولی خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه نباید تمام خدمات دولت را در برجام خلاصه کنیم، گفت: در موضوع برجام نه باید بزرگ‌نمایی کرد و نه آن را نادیده گرفت، مذاکره با کشورهای بزرگ کار خاصی بود. ولی اگر همه توجه دولت معطوف به این مساله بود که ما در سایر عرصه ها به موفقیت دست نمی‌یافتیم .

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو میلیون و 500 هزار بشکه نفت می فروشیم که این مساله باعث رونق اقتصادی خواهد شد. البته به شرط این که به سمت تقویت شرکت‌های دانش بنیان و کاهش وابستگی به نفت حرکت کنیم.

هاشمی با تاکید بر این که به نظر می‌رسد دولت باید توفیقاتش را بدون بزرگ‌نمایی بیان کند، اظهار کرد: این به نفع انقلاب اسلامی است، برخی می‌خواهند ثابت کنند که این نظام و مسئولان آن ناکارآمد هستند  و درصدد ایجاد تردید در صداقت و دیانت مسئولان هستند، اما چنین رفتاری به مصلحت نیست. هر چه مردم را امیدوارتر کنیم به نفع اسلام و نظام است؛ چرا که هر موفقیت دولت باعث شادی امام زمان(عج) خواهد شد.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که دولت باید توفیقاتش را با صدای رسا بگوید، افزود: خیلی بد است در فضاهای مجازی و تریبون‌ها اظهاراتی می‌شنویم که نشان دهنده ناکارآمدی دولت است. توفیقات قوا  باید با صدای بلند گفته شود. در حوزه سلامت نیز اتفاقات زیادی افتاده و طبق آخرین نظرسنجی بیشترین رضایت‎مندی مردم مربوط به بخش سلامت  بوده است.
 
وی با اشاره به این که پرداخت‌های مردم در بخش درمان به حداقل رسیده و 11 میلیون نفر نیز بیمه شدند، افزود: یک میلیون و 300 هزار زایمان طبیعی به صورت رایگان در کشور انجام شد و سزارین برای اولین بار بعد از یک دهه در کشور کاهش پیدا کرد.

هاشمی با بیان اینکه مردم در بیمارستان‌های دولتی به جای پرداخت‌های سنگین اگر روستایی هستند 3 درصد و اگر شهری 6 درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند، گفت: خیلی از کشورها از این طرح بازدید کردند و حتی برای سازمان بهداشت جهانی این طرح باور کردنی نبود و دیدید که امروز با قاطعیت پیش رفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که امروز می‌توانیم ادعا کنیم مراکز بهداشتی روستاها دیگر فاقد پزشک نیست، افزود: مثلا در سیستان و بلوچستان در زمان شروع به کار ما 45 درصد پزشک مورد نیاز وجود داشت اما امروز این خلا جبران شده و 570 پروژه در این استان در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: 2500 خانه بهداشت در کشور ساخته و 5000 پایگاه و مرکز سلامت ایجاد شده است. تعداد مقالات علمی ما افزایش یافته، طوری که در شروع کار 8 دانشمند برتر پزشکی از کشورمان در دنیا داشتیم اما اکنون به 36 نفر افزایش یافته است. رشد پژوهشی ما نیز شاید هنوز مطلوب مقام معظم رهبری نباشد ولی در این راستا مقام اول را در منطقه داریم.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که در حوزه درمان، پژوهش و بهداشت توفیقات بسیاری کسب کردیم، اما هنوز مشکلاتی وجود دارد، گفت: بسیاری از مشکلات میراث گذشته است و در حوزه سلامت ما یک عقب ماندگی تاریخی داریم.
 
وی با اشاره به این که برای دستیابی به نظام سلامت کارآمد راه طولانی در پیش داریم، گفت: مجلس دهم باید منابع پایدار در این راستا تعریف کند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که پرخوری یکی از مشکلات کشور است، گفت: برخلاف برخی که سعی می‌کنند این گونه تلقی کنند که مردم چیزی برای خوردن ندارند، متاسفانه 50 درصد مردم کشورمان اضافه وزن دارند البته من نفی نمی‌کنم کسانی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
 
وی با بیان این که 50 درصد مرگ ایرانیان به خاطر بیماری‌هایی است که می‌توان از آن پیشگیری کرد، گفت: خیلی بد است که ما 10هزار میلیارد تومان را دود می‌کنیم تا سریع‌تر سرطان ریه بگیریم.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما