حقوق و پرداختی نامتعارف در اتاق بازرگانی نداشتیم

حقوق و پرداختی نامتعارف در اتاق بازرگانی نداشتیم

رییس اتاق بازرگانی ایران در آخرین حضور خود در جایگاه ریاست به تشریح مهمترین اتفاقاتی که در ۱۴ ماه مسئولیت وی گذشته است پرداخت و برخی صحبت‌های مطرح شده در خصوص پرداختی های نا متعارف در اتاق بازرگانی را بی پایه و اساس دانست و تاکید کرد که تمامی حقوق‌های پرداخت شده در اتاق در چارچوب قانون و عرف بوده است.

به گزارش اخترنیوز، محسن جلال‌پور در آخرین حضور خود در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران امروز - یکشنبه - ضمن تشکر از اعضای هیات نمایندگان و هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: هرچند من عضو کوچکی از مجموعه فاخر هیات نمایندگان اتاق ایران بودم، ولی شما با بزرگواری این مسوولیت خطیر را به این برادر کوچک‌تان تفویض کردید.

وی ادامه داد: در مدت فعالیت من در اتاق هر آنچه کم‌وکاستی در بنده بود با بزرگی و عظمت خود جبران کردید، همواره ایرادات و اشکالات مرا با کرامت نادیده گرفتید و با اغماض و سعه‌صدر این برادر خود را در مسوولیت سنگین‌اش همراهی کردید. اساسا رمز قدرت بخش خصوصی در اتحاد و هم‌پوشانی است.

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران افزود: ابتدا به آنچه در طول این ۴۰۰ روزی که در خدمت شما بودم می‌پردازم. هدف اصلی ارتقای جایگاه بخش غیردولتی و مردمی اقتصاد ایران در راستای اقتصاد مقاومتی و حول محور ارتقای جایگاه تشکل‌ها و در راس آن اتاق‌ها بود. اصلاح تصویر بخش‌ خصوصی و اتاق بازرگانی ایران در نزد افکار عمومی تصمیم‌سازان و ذی‌نفعان از اهداف ما بود که گام‌های اولیه و محکمی در این زمینه برداشته شد.

جلال‌پور با اشاره به نقش مشورتی اتاق بازرگانی تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران قانونا نماینده بخش‌ خصوصی و همزمان مشاور سه قوه در عرصه اقتصاد است، لذا بایستی به دنبال تعامل موثر و سازنده با ارکان قدرت در راستای منافع نهایی بنگاه‌های داخلی باشد. اتاق نه باشگاه سیاسی است و نه اپوزاسیون مقابل حاکمیت است. به این لحاظ گسترش پذیرش جایگاه قانونی اتاق و ایجاد رابطه احترام و اعتماد با قوای حاکمیتی که از سوی مردم انتخاب و وظیفه اداره کشور را دارند اصلی لازم و اجتناب‌ناپذیر است.

وی اضافه کرد: صد البته شفافیت کامل در اتاق رکن ایجاد اعتماد نزد اعضای اتاق و قوای سه‌گانه است. من از حرکت به سمت شفافیت حداکثری مالی و اطلاع رسانی سخن می‌گویم، بی‌انصافی‌های اخیر در مورد پرداختی‌های نجومی هیچ مبنا و پایه‌ای ندارد و همانگونه که بارها عرض کرده‌ام کلیه پرداخت‌ها و حساب‌های اتاق شفاف و قابل ارائه به اعضای محترم هیات نمایندگان است. از بزرگی این دروغ همین بس که این تهمت را به رییس و اعضای هیات رییسه و مشاوران اتاق نسبت داده‌اند که باید بگویم کار در اتاق ایران برای رییس و اعضای هیات رییسه در همه ادوار افتخار بوده و حتی یک ریال در طول دوره خدمتی دریافت نمی‌کنند. رییس، هیات رییسه و هیات نمایندگان براساس میل خود برای خدمت به بخش‌ خصوصی کشور به صورت افتخاری به خدمت مشغول بوده و هستند. در این دوره جمعا یک حکم مشاور عالی و سه حکم مشاور رییس در اتاق ابلاغ شده که این عزیزان هم گرچه منع قانونی نبوده اما حتی یک ریال پرداختی نداشته و به صورت افتخاری عمل کرده اند.

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مشاور عالی من در این مدت تمام وقت در اتاق مشغول بود و گاهی حتی ۱۴ ساعت در روز فعالیت می‌کرد با این‌که قانونا و عرفا منعی نبود، اما در هنگام قبول حکم شرط کرد که حتی یک ریال بابت حقوق و مزایا و پاداش دریافت نکرد. همچنین در اتاق ایران پرداخت حقوق و مزایا صرفا به پرسنل تمام یا پاره‌وقت دارای قرارداد ممکن است و هیچ پرداخت اضافه به هر عنوان ممکن نیست و پایه حداقل و حداکثری پرداخت‌ها بر مبنای عرف جامعه و براساس سوابق و تسهیلات است. بهره‌وری نیروی انسانی اتاق در دوره اخیر همواره مدنظر بوده و ارتقای آن نیز کاملا محسوس است.

جلال‌پور تصریح کرد: توصیه جدی من به اعضای محترم هیات نمایندگان ضمن تاکید بر انسجام، پشتیبانی جدی از هیات رییسه و رییس منتخب جدید است. همه باید بپذیریم که رقابت تا پایان انتخابات هیات رییسه و رییس اتاق معنا دارد و پس از آن بایستی همه توان و ظرفیت‌ها برای پشتیبانی از رییس وهیات رییسه به کار گرفته شود. رییس اتاق عنوان نماینده و سخنگوی بخش‌ خصوصی ایران باید به پشتیبانی اعضای اتاق مستحضر باشد دور از انتظار است که رییس را به عنوان نوک پیکان حمله جلو بفرستیم و خود پشتیبانی و همراهی لازم را نداشته باشیم. وقتی رییس جدید انتخاب شد همه باید با همراهی و سعه‌صدر نواقص و کاستی‌هایش را پوشش داده و نقاط قوت او را بزرگ جلوه دهیم. رییس باید سخنگوی باقدرت بخش‌ خصوصی ایران باشد و همه هیات نمایندگان برای حفظ شخصیت، قدرت و اقتدار او بکوشند.

وی افزود: به گمان من مسوولیت‌ها امانتی موقت هستند که باید در حفظ آن کوشید من می‌توانستیم بعد از بیماری قلبی باز هم در پست ریاست اتاق می‌ماندم و با ظرفیت کم روزی چند ساعت کار می‌کردم، اما برخود فرض واجب دانستم که کسی در این ماموریت حضور پیدا کند که بتواند کمال و تمام در خدمت بخش‌ خصوصی باشد باید در جامعه تلقی امانت از مسوولیت جا بیفتد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما