آمادگی کردهای سوریه برای آزادی شهر استراتژیک "الباب" در حومه حلب

آمادگی کردهای سوریه برای آزادی شهر استراتژیک

نیروهای "سوریه دموکرات" پس از آزادی شهر منبج، از تشکیل شورای نظامی و آمادگی برای آزادسازی شهر استراتژیک "الباب" از اشغال داعش خبر دادند.

به گزارش اخترنیوز، به نقل از سایت سیریانیوز، نیروهای سوریه دموکرات که تحت حمایت آمریکا هستند روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند شورای نظامی مشابه شورای نظامی منبج برای آزادی شهر استراتژیک الباب در حومه حلب تشکیل داده‌اند.

نیروهای سوریه دموکرات که اخیرا کنترل شهر منبج را در دست گرفته و داعش را از این شهر بیرون راندند، اعلام کردند شورای مذکور متشکل از تمامی گروه‌های ادغام شده برای آزادی الباب است.

این شورا همچنین از تمامی ساکنان محلی برای پیویستن به نیروها در  آزادسازی شهر الباب دعوت کردند و از ائتلاف ضد داعش خواستند از آن‌ها در این عملیات حمایت کند.

شهر الباب در غرب منبج مهم‌ترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین شهر در استان حلب است و یکی از مقرهای اصلی داعش در حومه این استان محسوب می‌شود که سلطه بر آن راه‌های ارتباطی داعش با مرزهای ترکیه را به طور کامل قطع می‌کند.

شهر منبج اخیرا به دست نیروهای سوریه دموکرات و با حمایت جنگنده‌های ائتلاف آمریکا آزاد شد.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما