روابط پارلمانی ایران و ارمنستان افزایش می یابد

روابط پارلمانی ایران و ارمنستان افزایش می یابد

به گزارش جمعه شب اخترنیوز و به نقل ازایرنا، «واهرام باغداساریان» رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران با اشاره به سطح مطلوب روابط میان دو کشور و تبادل هیات های پارلمانی اظهار داشت: گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس این کشور، یکی از بزرگترین گروه های دوستی است که نشانگر تمایل ارامنه به گسترش روابط با ایران است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توسعه بیش از پیش مناسبات میان دو کشور و بررسی و افزایش صادرات گاز ایران از یک به دو میلیون متر مکعب شد.
رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان نیز با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: تهران نیز برای توسعه همکاری ها با ایروان به ویژه در زمینه انرژی آمادگی دارد.
وی با بیان اینکه در بحث ترانزیت گاز به دیگر کشورها از مسیر ارمنستان نیز آماگی جدی وجود دارد، افزود: در آینده نزدیک این موضوع می تواند در دستور مذاکرات مقام های دو کشور قرار گیرد. 
رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورمان تاکید کرد: شرکت صانیر نهایت تلاش خود را برای اجرا و نهایی کردن خط سوم انتقال برق میان دو کشور بکار گرفته و خواستار مساعدت طرف ارمنی برای تسهیل و سرعت بخشیدن به امور ساخت این پروژه شده است.
وی همچنین آمادگی طرف ایرانی را برای تاسیس نیروگاه های برق آبی، بادی و خورشیدی در ارمنستان ابراز و اظهار کرد: اقدامات مقدماتی برای احداث نیروگاه برق آبی مغری از سوی طرف ایرانی دنبال می شود. 
سبحانی فر در پایان بر استفاده از فرصت های منطقه آزاد مغری و نقش مجالس دو کشور در ترغیب سرمایه گذاری در این منطقه و تصویب قوانین و مقررات در زمینه تسهیل سرمایه گذاری تاکید کرد.
وی افزود: بخش خصوصی دو کشور می توانند در اجرایی کردن اینگونه پروژه های میان دو کشور بویژه در زمینه احداث کریدور شمال- جنوب نقش فعالی ایفا کنند.
به گزارش ایرنا، تسریع در اجرای خط سوم انتقال برق میان دو کشور، همکاری در راه اندازی منطقه آزاد مغری، مشارکت در ساخت و عمران کریدور شمال- جنوب ارمنستان، فعال سازی کریدور خلیج فارس- دریای سیاه، همکاری سه جانبه میان ایران، ارمنستان و ترکمنستان در زمینه انرژی، اجرایی کردن نیروگاه برق آبی مغری و استفاده از فرصت موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اورآسیا برای توسعه ارتباط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان از دیگر موضوعات مورد تاکید دو طرف بود.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما