ابراز رضایت نماینده مردم بناب درمجلس از طرح تحول نظام سلامت

ابراز رضایت نماینده مردم بناب درمجلس از طرح تحول نظام سلامت

ضیاءالله اعزازی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی در بناب، با اشاره به رضایت مردم از عملکرد پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، بهداشتی و اداری مراکز درمانی بناب، افزود: بدون تردید با اجرای طرح تحول سلامت توسط این دولت، شاهد تحولات اساسی در این حوزه بوده ایم.
وی به راه اندازی مرکز ام آر آی توسط بخش خصوصی در شهرستان بناب اشاره کرد و از رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست مساعدت و همکاری لازم در زمینه راه اندازی این مجموعه توسط بخش خصوصی در اسرع وقت را انجام دهد.
اعزازی با اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و قشرهای مختلف مردم آذربایجان و تبریز که فرمودند 'مردم آذربایجان در تمام صحنه ها نقش و سهم اساسی دارند' ، اظهار کرد: شأن و منزلت مردم آذربایجان چنین ایجاب می کند که به مردم آن نیز در تمامی زمینه ها به خصوص در حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه ای شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم، از انتخاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان دانشگاه برتر از نظر جلب کمک های مردمی در کشور خبر داد و افزود: مردم آذربایجان شرقی بالغ بر یکهزار میلیارد ریال در حوزه سلامت کمک مالی کرده اند که باید از این سرمایه بزرگ صیانت کنیم.
محمدحسین صومی با اشاره به اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم جوابگوی سلامت مردم نبوده است، اظهار کرد: به هیچ وجه اجازه تخلف در حوزه بهداشت و درمان را نداریم.
وی، از وجود هماهنگی بین بخش های مختلف در شهرستان بناب به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل مهم در حوزه سلامت این شهرستان نام برد و گفت: خیرانی که در حوزه سلامت همکاری و مساعدت می کنند باید احساس کنند که عوامل درمان در شهرستان در خدمت مراجعان عزیز هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با ارائه گزارشی از پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی، گفت: برای اجرای طرح های تکمیل شده 51 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و برای طرح های کلنگ زنی شده نیز بالغ بر 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.
هوشنگ شریفی افزود: برای پروژه های در حال ساخت در حوزه درمان شهرستان بناب نیز بالغ بر 60 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که هم اکنون در حال ساخت هستند.
وی، از جذب 20 پزشک متخصص در سال جاری برای شهرستان بناب خبر داد و گفت: امسال به اندازه چهار سال گذشته در بناب پزشک جذب شده است.
شریفی ادامه داد: مطالعات احداث بیمارستان جایگزین نیز در بناب اجرا شده و بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن پیش بینی شده است که امیدواریم در سال 96 شاهد کلنگ زنی آن باشیم.
به گزارش ایرنا، در این مراسم بخش ان آی سی یو(NICU) بیمارستان شهدا، بخش آی سی یو(ICU) و واحد رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام خمینی(ره) و همچنین بخش روانپزشکی بیمارستان بناب افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.
همچنین کلنگ احداث مراکز بهداشتی و درمانی روستای«آخوند قشلاق» ، کوی فرهنگیان 2، مرکز بهداشتی و درمانی شهری کوی شهرداری و آموزشگاه بهورزی خیابان لاله بناب به زمین زده شد.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی به دلیل واقع شدن در مرکز مسیر مواصلاتی چندین استان غربی کشور و همچنین فاصله کم این شهرستان با شهرستان های همجوار، یکی از مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به افراد غیربومی بوده و تکمیل و تجهیز مراکز بیمارستانی و بهداشتی این شهرستان یکی از ضروریات است.

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما