تدابیر امنیتی شدید و پایدار هسته‌ای در امارات متحده عربی

تدابیر امنیتی شدید و پایدار هسته‌ای در امارات متحده عربی

نیمی از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند:‌ امارات متحده عربی فعالیت‌های امنیتی هسته‌ای پایدار و شدیدی را اتخاذ کرده است.

به گزارش اخترنیوز، به نقل از ورلد نوکلیرنیوز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واقع در وین بنا به درخواست دولت امارات متحده عربی ماموریت در هفته‌ای سرویس بین‌المللی مشورتی حفاظت فیزیکی را انجام داد.

خوان کارلوس لنتیجو معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان ایمنی و امنیت هسته‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد: میزبانی امارات متحده عربی از هیات نمایندگی سرویس بین‌المللی مشورتی حفاظت فیزیکی این کشور در برنامه انرژی هسته‌ای در پیش گرفته نمایش خوشایند تعهدات اش در امنیت هسته‌ای است.

وی ادامه داد:‌ در میزبانی از این هیات نمایندگی امارات متحده پیشیتازی خود را نشان داد و ما امیدواریم دیگر کشورها به ویژه آن کشورهایی که به تولید انرژی هسته‌ای مبادرت دارند نیز چنین ماموریت‌هایی را درخواست کنند.

تیم سرویس بین‌المللی مشورتی حفاظت فیزیکی چارچوب مقرراتی و قانونی امنیت هسته‌ای را مورد بازنگری قرارداد و حفاظت فیزیکی از مواد هسته‌ای و تاسیسات هسته‌ ای و امنیت مواد رادیواکتیو تاسیسات و فعالیت‌های مربوطه را بررسی کرد.

همچنین از موارد مورد بحث اجرای متمم سال ۲۰۰۵ کنوانسیون حفاظت از مواد هسته‌ای بود که در ماه مه گذشته اجرایی شد و چارچوبی مستحکم برای حفاظت مواد هسته‌ای و تاسیسات فراهم می آورد. امارات متحده در سال ۲۰۰۹ این متمم را تصویب کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد:‌این تیم نتیجه گرفت که امارات متحده فعالیت‌های امنیتی هسته‌ای پایدار و شدیدی را اتخاذ کرده و چندین شیوه خوب در نظام امنیت هسته‌ای ملی را شناسایی کرده است.

این تیم به رهبری پاتریک آدامز مشاور امنیتی برجسته کمیسیون ایمنی هسته‌ای کانادا شامل هشت کارشناس از هفت کشور و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود. این تیم در ابوظبی با مقاماتی از اداره فدرال مقررات هسته‌ای اداره حفاظت ساحلی و زیرساخت‌ای مهم و شرکت انرژی هسته‌ای امارات دیدارهایی را برگزار کرد.

امارات متحده عربی چهل و هفتمین کشوری بود که میزبانی هیات نمایندگی سرویس بین‌المللی مشورتی حفاظت فیزیکی را بر عهده گرفت.

چهار راکتور آب پرفشار APR-۱۴۰۰ طراحی کره در باراکا واقع در ابوظبی در حال ساخت است و انتظار می رود تا در سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما