بیکاری جوانان و رکود اقتصادی مشکل اساسی کشور می‌باشد

بیکاری جوانان و رکود اقتصادی مشکل اساسی کشور می‌باشد

نماینده معین مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، مشکل اساسی و مهم کشور را بیکاری جوانان، تورم و رکود اقتصادی عنوان کرد.

به گزارش اخترنیوز، رضا علیزاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اهر، گفت: متأسفانه جوانان کشور با معضل بیکاری مواجه هستند و این امر یکی از تهدیدهای مهم جامعه می باشد که باید مسئولین و دست اندرکاران نظام در حل سریع و برداشتن موانع از سر راه اشتغال جوانان گام‌های اساسی بردارند.

وی، رکود و تورم اقتصادی را یکی دیگر از مشکلات مهم کشور برشمرد و افزود: باید قوانین و مقررات دست و پاگیر در این زمینه اصلاح شود و دولت و مجلس به سوی حل مشکلات اقتصادی کشور پیش بروند که همانا این خواسته به حق مردم می باشد.

علیزاده، با اشاره به وجود پتانسیل های غنی معدنی، کشاورزی، صنایع و گردشگری، دامداری و غیره منطقه ارسباران افزود: با تخصیص اعتبارات، اعطای تسهیلات و حمایت مسئولین از سرمایه گذاران بخش اقتصادی در این منطقه می توان برخی از مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان را برطرف نمائیم و این امر با همراهی و همدلی مسئولین و مردم امکان پذیر است.

وی، در ادامه با اشاره به توافقی که مابین نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس با مدیران بانک های عامل در زمینه تسهیلات بانکی زلزله زدگان ارسیاران شده است قرار شد هرچه سریعتر موانع و مشکلات برطرف و  وام ها زلزله دریافت نشده و به تعویق بیندازند.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکلات مالی کشور نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه در سالهای اخیر افشای فساد مالی برخی مدیران در مورد حقوق‌های نجومی باعث شک و تردید و بدبینی در بین مردم جامعه شده که امیدواریم هرچه سریعتر این معضل برطرف شده و پرداخت حقوق ها شفاف سازی و یکسان‌سازی شود.

وی، در پایان حل برخی از مشکلات پیش روی اقتصاد کشور را نقطه گریز از تورم و حل مشکل رکود اقتصادی عنوان کرد و از دولت و مجلس خواست هرچه سریعتر در مورد رفع موانع و مشکلات اقتصادی کشور از جمله حل مشکلات و موانع گمرکی، ارز آوری، جلوگیری از خام فروشی، اصلاح تسهیلات بانکی و غیره کارهای اساسی انجام دهند.

مطالب مرتبط با پست جاری

نظرات

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما